Var e vi på väg

En blogg om vår resa genom Syd och Centralamerika!

Huanchaco 20-23 jan

Publicerad 2014-01-26 03:24:26 i Allmänt

Vi tog oss från Cusco till Lima efter en flygresa  på 1h & 15 min istället för att ta en bussresa på minst 20h, vi kände att vi kunde unna oss det! Det var riktigt skönt att transporteras så fort trots att vi råkade ut för förseningar med flyget och trots att Mathilda uppe i luften med blek ton i ansiktet uttryckte "jag vill nog inte flyga så mycket mer". Men så fort starten var över kändes det som rätt beslut igen att tjäna in så mycket tid.

I Lima hade vi inget boende bokat utan tog oss direkt till bussstationen i hopp om att hitta en buss till Huaraz redan samma kväll. Som ni förstår hittade vi ingen buss till Huaraz utan vi valde att köra på en buss till Trujillo (Huanchaco) istället. Vi hade några timmar att slå ihjäl innan bussens avgång och mycket lägligt så hittade vi en megastor galleri i heroncitystil bara 2minuter från busstationen! Vi käkade på Burgerking och åt modern yoghurtglass och om vi tänkte bort alla peruanska trynen så kändes det som att traska runt i ett vanligt köpcentrum hemma i sverige, det kändes lite kul tyckte vi.

Vi anlände till vårat hostel runt 8 tiden på morgonen, vårat hostel som låg precis vid stranden! Nöjda över att äntligen vara tillbaka i sol och värme gick vi för att avnjuta en god frukost med schysst havsutsikt.

Dagarna på denna ort innehöll mest häng på stranden där vi läste böcker, lyssnade på musik och bara njöt, självklart var vi ordentliga med solkrämen, inga mer brännskador!

Längst med hela stranden fanns det restauranger som skyltade med rätten Ceviche.  Vi testade självklart denna rätt och var inte speciellt förtjusta i de syrligt marinerade skaldjuren och fisken, men kul att testa och testa är vi bra på att göra. Vi käkade även korvspett  "risifrutti" och bananchips på vår väg längs med den vackra solnedgången. Vi mår bra här borta helt enkekt!